همکاری هلدینگ کشاورزی کوثر و شرکت پشتیبانی امور دام برای رشد تولید - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    31 خرداد 1402
    اخبار اخبار شرکت ها
    347 بازدید

    نشست بررسی تجهیزات مورد نیاز احداث کارخانه بزرگ جوجه کشی در شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مدیران شرکت پشتیبانی امور دام کشور و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، گفت: یکی از وظایف این مجموعه در حوزه امنیت غذایی، پشتیبانی از رشد تولید در حوزه زیرساختی و زیربنایی است.

    وی ضمن تقدیر از فعالیتهای مدیران و کارکنان شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، افزود: راه اندازی اولین دستگاه هوشمند جوجه کشی تمام ایرانی در شهرستان انزلی، ساخت و راه اندازی دستگاه هوشمند جوجه کشی بوقلمون برای اولین بار در کشور، ساخت دستگاه تغذیه هوشمند و کنترل اقلیم آبیاری و همچنین بهسازی و راه اندازی خط تولید واحد بسته بندی و کارتن سازی با 7 برابر ظرفیت تولید نسبت به 10 سال گذشته، نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای این شرکت در حوزه های پژوهش محور و دانش بنیان است.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، با اشاره به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در زمینه خود اتکایی کشور در حوزه امنیت غذایی، گفت: بخش کشاورزی، بارزترین نماد اقتصاد مقاومتی در کشور ماست و بر این اساس، این شرکت با تکیه بر توانمندی‌های بالقوه و بالفعل خود آماده هرگونه همکاری با بخش دولتی و خصوصی برای رشد تولید و حفظ خودکفایی کشور در تولید محصولات اساسی و غذایی است.

    در ادامه این نشست، دکتر زینب مهربخش مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، به معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در این مجموعه پرداخت و گفت: این شرکت از سال 1390 به عنوان نماینده انحصاری شرکتهایی مثل: پیترسایم بلژیک، اینوانک هلند، اس کی ای ایتالیا و پولتک بلژیک فعالیت خود را آغاز نموده است.

    وی افزود: از سال 1396، این شرکت توانست با کسب تاییدیه های نظارتی و مجوزهای لازم از این شرکتهای معتبر بین المللی، این دستگاهها را در داخل کشور تولید نموده و از خروج ارز جلوگیری کند.

    مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر بهره گیری از توان متخصصان با تجربه در داخل این مجموعه و همکاری مستمر شرکتهای دانش بنیان و پژوهشگران با این شرکت را از مهترین ظرفیتها برشمرد و تصریح کرد: در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، برخی از ویژگی های دستگاههای تولیدی ما، منحصر به فرد و کارآمدی آن از نمونه مشابه خارجی بهتر است.

    در ادامه این نشست، دکتر محمد ابراهیم حسن نژاد عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور، دکتر هوشنگ لطف اللهیان عضو هیات علمی و مدیر امور آزمایشگاههای موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان این دو مجموعه، سوالات و پرسشهای خود را جهت آشنایی بیشتر با طراحی، ساختار، مکانیزم، شبکه های مورد استفاده نرم افزاری و تحلیل مکانیکی و بیولوژیکی دستگاه های مورد نیاز در کارخانه جوجه کشی مجتمع مرغ لاین آرین بابلکنار مطرح نمودند.

    در پایان این نشست، به منظور هماهنگی و هم افزایی بیشتر و همچنین راهبری فرایند تولید دستگاههای مورد نیاز، کمیته ای متشکل از کارشناسان و متخصصان شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تشکیل شد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید