عضویت «هلدینگ کشاورزی کوثر» در اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    11 دی 1402
    دسته‌بندی نشده
    176 بازدید

    دومین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با حضور دکتر ناصرالدین اسلامی فرد، رئیس این کمیسیون تخصصی، دکتر سید ابراهیم علوی، عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک و محسن نقاشی، نایب رئیس این کمیسیون در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، در این نشست که با حضور مهندس سجاد اصغری خواه سرپرست مدیریت بازرگانی هلدینگ کشاورزی کوثر و همچنین جمعی از مدیران ارشد و برترین فعالان و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی و صنایع غذایی از جمله شرکت ویتانا، هلدینگ چابک زیر مجموعه صنایع غذایی نامینو، شرکت بازرگانی تعاونی های روستایی کشور، شورای عالی هماهنگی تشکلهای بخش کشاورزی، فدراسیون تشکل های صنایع غذای و کشاورزی ایران، شرکت مشاوره سرمایه گذاری ترنج، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ویدکو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، شرکت کاما، شرکت نوبر سبز، شرکت سبز دانه هرمزان و شرکت تجارت پیشه پیروز به همراه دبیران و روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران نیز از مهم ترین حاضران این جلسه بودند.

    در این جلسه ضمن بررسی فرصت‌های تجاری موجود در کشور عمان، به گفتگو و بحث درباره موانع رقابت در بازار کشور‌های منطقه، چالش‌های تعامل بخش خصوصی و دولت و ارائه گزارش از تلاش‌های صورت گرفته توسط هیئت رئیسه این کمیسیون پرداخته شد.

    در ادامه اصغری خواه به عنوان نماینده هلدینگ کشاورزی کوثر در این کمیسیون، ضمن معرفی شرکتها و ظرفیتهای آنها، محصولات تولیدی، توانمندی های فنی-مهندسی و امکان عرضه محصولات و تجهیزات و ماشین آلات و انتقال دانش فنی در بخش تجهیز و راه اندازی فارمهای مرغداری، دامداری، آبزی پروری، کشت و صنعت و محصولات گلخانه ای در کشور عمان پرداخته و به سوالات نمایندگان کمیسیون و مدیران عامل و بازرگانی برخی شرکتهای حاضر در این جلسه پاسخ داد.

    وی در بخش پایانی این نشست، ضمن رایزنی با شرکتهای فعال در عرصه صادرات محصولات غذایی، باغی، صیفی و گلخانه ای به کشور عمان (و همچنین بسته بندی و صادرات مجدد از عمان به مقصد سایر کشورها)، به منظور هماهنگی و هم افزایی بیشتر، با دکتر اسلامی فر، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک ایران و عمان، گفتگو و تبادل نظر نمود.

    دکتر اسلامی فرد با اشاره به سفر ماه گذشته هیئت بلندپایه مقامات اقتصادی عمان، از تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری میان ایران و عمان، با عضویت، اتاق بازرگانی عمان و وزارت بازرگانی، صنعت و سرمایه‌گذاری عمان خبر داد.

    وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: این کمیته بسیاری از مشکلات صادرات ایران به کشورهای جهان را برطرف خواهد کرد.

    اسلامی فرد با بیان اینکه «با کمک این کمیته و از طریق کشور عمان بسیاری از مشکلات و موانع موجود در صادرات، نظیر انتقال وجوه، که در اثر تحریم‌ها برای کشورمان ایجاد شده، مرتفع خواهد شد.» افزود: نتایج توافقات حاصل‌شده در جریان سفر هیئت عمانی به ایران بزودی اعلام خواهد گردید.

    رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ادامه با اشاره به حصول پیشرفت‌های فراوان در روابط اقتصادی با عمان، اهمیت ارتباط و تماس مداوم با اتاق مشترک را به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد تا از پیشامد مشکلات مالی و متعاقباَ تجربیات منفی جلوگیری شود.

    دکتر اسلامی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود، قرابت فرهنگی میان دو ملت ایران و عمان را به‌عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط اقتصادی برشمرد و گفت: مردم عمان هم‌اکنون نیز بخاطر جنگ غزه، به‌صورت خودجوش محصولات آمریکایی را تحریم کرده‌اند. فروشگاه‌های کی اف سی و مک دونالد تقریبا تعطیل شده‌اند و برندهایی مثل استارباکس کمتر حضور دارند و این فرصتی طلایی برای ایران است.

    وی همچنین با اشاره به شباهت ذائقه غذایی مردم عمان و ایران، به بسط مسئله ظرفیت‌های فرهنگی اشاره و با تاکید بر امکان رقابت پذیری محصولات غذایی در بازار عمان خاطر نشان کرد: به لحاظ حمل و نقل، بسیاری از محصولات غذایی از طریق ایرکارگو منتقل می شوند و بنادر ما نیز فعالیت زیادی دارند و به این ترتیب شرایط برای صادرات به عمان بسیار مهیاست.

    در پایان این نشست، شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به عنوان عضو رسمی اتاق مشترک ایران و عمان انتخاب شد.

    گفتنی است، با عنایت به رویکرد صارداتی دکتر ناصر فخاری مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر و همچنین سیاستگذاری مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر و برنامه ریزی برای اقدام عملیاتی جهت ورود محصولات شرکتهای تابعه به بازارهای خارجی، برقراری تعامل و ارتباط تنگاتنگ و موثر با اتاق های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای بازار هدف منطقه نظیر روسیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، قطر، سوریه، لبنان، ترکیه، افغانستان و هند بسیار ضروری و راهگشا خواهد بود.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید