«زماهان» در صدر جدول بورس قرار گرفت - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    10 دی 1402
    اخبار
    140 بازدید

    نگاهی به معاملات هفته اول دی حکایت از آن دارد که زماهان با افزایش 29 درصدی بیشترین بازدهی و وکادو با افت 14 درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به نقل از تجارت نیوز، معاملات نخستین هفته دی‌ماه نیز به پایان رسید و کندل هفتگی شاخص‌های بازار سهام بسته شد. به این ترتیب شاخص کل و شاخص هم‌وزن طی این هفته به ترتیب 1.48 و 0.8 درصد پایین آمدند.

    همان‌طور که در گزارش‌های گذشته گفته شد، در حال حاضر شاخص کل زیر مقاومت دو میلیون و 200 هزار واحدی نوسان می‌کند و تا زمانی که این سطح شکسته نشود، روند صعودی جدید آغاز نمی‌شود.

    لازم به ذکر است اصلاح فعلی بازار نیز به واسطه برخورد شاخص کل با سطح بوده است. به این ترتیب باید گفت شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته حدود 1.48 درصد کاهش داشت و از سطح دو میلیون و 210 هزار واحد به دو میلیون و 177 هزار واحد رسید.

    همچنین شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با نزول 0.8 درصدی همراه شد و از تراز 761 هزار واحد به 755 هزار واحد رسید. از طرفی باید گفت بازار سهام طی این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و 880 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش خردی معادل پنج هزار و 271 میلیارد تومان را رقم زد.

     بررسی معاملات بورس در هفته اول دی‌ماه 1402 نشان می‌دهد که سهام زماهان توانسته است در این هفته با رشد 29 درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت 1365 تومان برسد. گفتنی است زماهان در پنج روز این هفته در طرف مثبت نوسان معامله شد و همین موضوع سبب رشد نسبتا خوب این سهم شد.

    همچنین خلنت و شتوکا نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته به ترتیب 26 و 25 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته خلنت به قیمت 2407 و شتوکا به 1286 تومان رسیدند.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید