نقش مهم دانش بنیان ها بر اقتصاد نیازمند بسترسازی فرهنگی است - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    11 مرداد 1402
    اخبار شرکت ها
    190 بازدید

    مدیرعامل شرکت مرغ ماهان گفت: برای اینکه تأثیر فعالیت‌های دانش‌بنیان بر صنعت دام و طیور را مشاهده کنیم در ابتدا باید بستر فرهنگی آماده شده و مدیران این صنعت اهمیت به‌کارگیری روش‌های علم را درک کنند.

     

    احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا در خصوص استفاده از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان در شرکت مرغ ماهان اظهار کرد: بنده به علت تخصصی که در رشته دامپزشکی دارم معتقدم باتوجه به تغییرات شگرفی که در حوزه تولید رخ داده است که از جمله آن می‌توان به افزایش قیمت نهاده‌ها و واکسن‌ها و داروها اشاره کرد تولید کار بسیار مشکلی شده است.

    وی افزود: دوره‌ای که برخی از تولید کنندگان به واسطه دریافت ارز ترجیحی به هر نحوی سود می‌کردند دیگر گذشته است. اکنون شرکت‌هایی می‌توانند به موفقیت برسند که تمرکز بالایی بر عوامل آسیب‌زننده‌ای از جمله بیماری، تغذیه و موارد دیگر داشته باشند. اگر تولیدکننده بخواهد به همان شیوه گذشته فعالیت کند قطعا نمی‌تواند به موفقیت اقتصادی دست یابد. از همین رو بنده به همه اعضای مجموعه مرغ ماهان تأکید کردم که توجه زیادی بر ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان و روش‌های جدید در صنعت دام داشته باشند.

    **دانش‌بنیان‌ها نقش مهمی در زمینه توسعه بازار صنعت دانش‌و طیور دارند
    مدیرعامل شرکت مرغ ماهان بیان کرد: امروز شیوه‌های دانش‌بنیان تأثیر گسترده‌ای بر کاهش مصرف واکسن، کاهش مصرف دارو و کاهش مصرف غذا دارد. در شرایط کنونی بازار و صنعت هر مجموعه‌ای که بتواند حتی یک درصد ضریب تبدیل کاهش دهد سود کرده است. استفاده از روش‌هایی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ابداغ و معرفی می‌شود نقش مهمی در توسعه بازار صنایع دارد. در این شرکت از ابتدای سال جلسات متعددی با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده و برنامه‌ریزی کردیم تا بازنگری در برنامه‌های دارویی، ریزمغذی‌ها و واکسن‌ها داشته باشیم. معتقدیم داروهایی جدید و به ویژه داروهای گیاهی باید جایگزین داروهای شیمیایی شود.

    شریعتی عنوان کرد: همکاری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان موجب می‌شود هم موجب ارتقای کیفیت محصولات و هم سبب ارتقای جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود.

    **مشاهده تأثیر فعالیت دانش‌بنیان‌ها بر اقتصاد نیازمند بسترسازی فرهنگی است
    وی درباره اهمیت استفاده از ظرفیت‌های علمی برای تحقق شعار «رشد تولید، مهار تورم» تأکید کرد: اگر بخواهیم وضعیت اقتصادی کنونی کشور را از حیث استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم علم و فناوری کشور با گذشته مقایسه کنیم وضعیت بهتر از سال‌های قبل است و می‌توان گفت شرایط صنعت دام رو به بهبود است ولی هنوز تواقعی که در این زمینه وجود دارد محقق نشده و اثر اکوسیستم دانش‌بنیان بر صنایع مشاهده نشده است. قشر مرغدار عمدتاً سنتی هستند و از روش‌های قدیمی برای ادامه فعالیت خود استفاده می‌کنند و قانع کردن این افراد برای استفاده از روش‌های دانش‌بنیان مشکل است. جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان باید با صبوری تغییر نگرشی در مدیران صنعت دام و طیور ایجاد کنند. نباید توقع داشته باشیم تغییرات به سرعت رخ دهد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید