دستور رئیس جمهور برای احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد محقق شد - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    28 شهریور 1402
    اخبار
    171 بازدید

    مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: دستور رئیس جمهور در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، «ابراهیم غلامی» در نشستی با مدیرعامل و مجموعه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج (وابسته به شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا) افزود: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی وظیفه داریم تا به منظور بهبود معیشت و خدمت رسانی بهتر به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، کلیه فعالیتهای مان منجر به سودآوری در کوتاه مدت شود که اگر غیر از این باشد ما نقش و کارکرد خود را از دست داده ایم .

    وی با اشاره به اینکه امسال از همه مدیران هلدینگ کشاورزی، برنامه عملیاتی و اجرایی زمان بندی شده گرفته ایم و موظف شده اند تا بر این مبنا، بودجه خود را محقق کنند، یادآور شد: بر اساس تدبیر و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب، سال جاری مزین به شعار رشد تولید و مهار تورم شده است که این نامگذاری وظیفه مسئولان و دست اندرکاران در عرصه تولید را بسیار پُر رنگ نشان می دهد .

    مهندس غلامی اظهار کرد: قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پیش زمینه های و جلساتی با مسئولان استانی داشته‌ایم که همکاری با سازمان اقتصادی کوثر داشته‌اند تا به صورت ۱۰۰ از ظرفیت موجود استان استفاده کنیم.

    مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر خاطرنشان کرد: پس از دستور رئیس جمهور محترم برای احیای کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج، دستوری از سوی دکتر فخاری مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر خطاب به هلدینگ کشاورزی به منظور پیگیری دقیق و سریع این موضوع صادر شد که در اولین فرصت کارگروهی با حضور مدیران و کارشناسان با تجربه در حوزه بازرگانی، اقتصادی، حقوقی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تشکیل شد.

    ابراهیم غلامی با اشاره به بخشی از پیگیری ها و مصوبات این کارگروه، تصریح کرد: نشست های متعدد با معاون محترم امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیدار و گفتگو با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، گفتگو و رایزنی با سازمانها و نهادهای مرتبط از جمله سازمان برنامه و بودجه به منظور تامین منابع لازم، بخشی از اقدامات موثر پس از تشکیل این کارگروه در هلدینگ کشاورزی بوده است.

    وی افزود: خیلی منتظر تخصیص سهم سازمان برنامه و بودجه و شرکت نفت نمانده‌ایم و برای احیا کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج از محل منابع داخلی کار مطالعاتی را شروع کردیم و از تجربیات و کمک کارخانجات فعال در این حوزه استفاده کرده‌ایم.

    مهندس غلامی ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای بی دریغ دکتر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر برای احیای این مجموعه، ادامه داد: برای احیا کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج طی نشستی با معاون اول رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و مسئولان استانی سهم سازمان اقتصادی کوثر از منابع مالی و سهم دولت برای احیای این واحد صنعتی بزرگ استان مشخص شد که قرار شد ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان اقتصادی کوثر تامین شود که تامین شد و تخصیص یافت.

    مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر عنوان کرد: مابقی اعتبارات لازم برای احیای کارخانه آرد، گلوکز، نشاسته و دکستروز یاسوج مقرر شد که ۶۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد تومان از سوی شرکت نفت از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تامین شود البته ما کار احیای این واحد صنعتی را شروع کرده ایم و منتظر سایر دستگاه‌ها و دولت نمانده‌ایم البته پای کار هستند و آماده همکاری می‌باشند.

    مهندس غلامی تاکید کرد: نشست‌هایی با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت تا مسئولان استانی نیز دنبال و پیگیری این اعتبارات باشند تا تخصیص این اعتبارات تسریع یابد.

    وی اظهار کرد: امیدواریم ماحصل این تخصیص‌ها و پیگیری‌ها اینست که ما بتوانیم مجموعه زنجیره کامل را در کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج را به زودی احیا و راه اندازی کنیم.

    مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با بیان اینکه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج در چهار فاز احیا خواهد شد، عنوان کرد: در فاز اول کارخانه آرد با ظرفیت ۱۰۰درصد طرف دو ماه آینده احیا می‌شود، در فاز دوم کارخانه نشاسته و تصفیه خانه، در فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و در فاز چهارم کارخانه کنستانتره و خوراک دام طی ۱۸ ماه احیا خواهد شد.

    غلامی افزود: بر اساس تاکید و حمایتهای مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر و برنامه ریزی صورت گرفته در هلدینگ کشاورزی، به لطف خدا، دستور رئیس جمهور محترم در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد. اراده مجموعه دولت برای کمک به سازمان اقتصادی کوثر، هلدینگ کشاورزی و شرکت کارخانه آرد یاسوج وجود دارد.

    وی اظهار کرد: در کنار منابع مالی و حمایت و پیگیرها، مدیریت پیگیر، متخصص و توانمند کارخانه یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج است که با حضور مدیر جدید کارها خوب پیگیری می شود و هم سهم این کارخانه در استان افزایش پیدا کرده است که کارخانه طی ۶ ماهه امسال بودجه خود را محقق کرده و وارد سودآوری شد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید