مهر تایید سهامداران بر عملکرد و صورتهای مالی زکوثر - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    14 مرداد 1402
    اخبار اخبار امور سهام
    288 بازدید

    مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر برگزار شد.
    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به 1401/12/29 در تاریخ 1402/5/12 در محل سالن آمفی تئاتر شهید شاه حسینی سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.


    این نشست با حضور 83.06 درصد سهامداران، نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضاء هیئت مدیره شرکت به صورت حضوری و همچنین حضور برخی سهامداران از طریق بستر مجازی تشکیل شد.

    در این نشست که به ریاست دکتر حمیدرضا جعفری معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به نمایندگی از شرکت توسعه صنایع و معادن كوثر (سهامی عام) به عنوان رئیس مجمع، برگزار شده بود، دکتر صدیقه شیروانی باقری شادان به نمایندگی از سازمان اقتصادی کوثر به سمت ناظر مجمع، عبدالرحمان کوچکی به نمایندگی از گروه سرمايه‌گذاري عمران و ساختمان معين كوثر (سهامي خاص) به سمت ناظر مجمع و مهندس ابراهیم غلامی به سمت منشی مجمع انتخاب شدند.

    پس از استماع گزارش فعالیت هیأت مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 1401/12/2 مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به تکالیف مقرر شده به هیأت مدیره شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت.
    مهندس ابراهیم غلامی نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، ضمن ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد این هلدینگ، از زحمات، اقدامات و فعالیتهای مدیران و کارکنان این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

    وی در ابتدا به تشریح شاخص‌های سرمایه گذاری، تولید و مقایسه سرانه‌های مصرف در یکسال اخیر پرداخت و گفت: ارزش افزوده حوزه سرمایه گذاری کشاورزی کشور در سال 1401 نسبت به سایر بخش‌های تولیدی و اقتصادی کشور مثبت نبوده است اما در عین حال شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری حداکثری از تخصص و تجربه مدیران و کارشناسان خود، توانست رشد قابل توجه و چشمگیری در این حوزه را تجربه کند که سهامداران بیشترین سود را از این اقدامات به خود تخصیص داده اند.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر افزود: با توجه به این نوسانات و شرایط بُحرانی در حوزه کشاورزی و زراعت، گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با تکیه بر بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه به ویژه در حوزه طیور و دام سنگین، توانست در سال 1401 نسبت به 1400 رکورد جدیدی در سود عملیاتی خود ثبت کند.

    مهندس غلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرکتهای تولیدی (طیوری و دام سنگین) نزدیک به حدود 85 درصد از بهای تمام شده را نهاده ها به خود تخصیص می دهند، با استفاده از ظرفیت حداکثری با خرید نهاده دولتی و استفاده از پتانسیلهای درون گروهی، نسبت به تامین نهاده اقدام شده که در بهای تمام شده محصول و به تبع آن بهره وری و سودآوری مناسب، اثر به سزایی داشته است و از این منظر، این هلدینگ را متمایز از سایر مجموعه های تولیدی نموده است.
    دبیر مجمع عادی سالانه زکوثر در توضیح اهداف و برنامه های آتی این شرکت، یادآور شد: تمامی شرکتهای تابعه موظف به ارائه برنامه اجرایی و عملیاتی متناسب به سودآوری مناسب شده اند و فعالیتهای آنها در چهارچوب این برنامه به صورت مستمر رصد و پایش می شود.که این برنامه مورد توجه سهامداران قرار گرفت.
    غلامی ادامه داد: گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر دارای ۷ زنجیره کسب و کار در زمینه‌های طیور گوشتی، طیور تخم گذار، دام سنگین، دام سبک، آبزی پروری، زراعت و گلخانه، صنایع تبدیلی و پشتیبانی از کسب و کار‌های فوق است.

    وی با بیان برنامه‌های مهم و عملیاتی هیئت مدیره گروه اعلام کرد: ضمن اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، به منظور شفاف سازی سهام سه شرکت بزرگ طیوری از شرکت‌های تابعه این مجموعه (شرکتهای مرغ اجداد زربال، مرغ اجداد دیزباد و مرغک تا پایان سال جاری به بازار سرمایه عرضه می‌گردند که مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار رشد تولید و مهار تورم که تدبیر مقام معظم رهبری در سال 1402 است، گفت: استمرار این ارزش آفرینی برای «زکوثر» با استفاده از همه ظرفیتهای موجود و تلاش برای بهره وری بیشتر از پتانسیلها خصوصاً رفع موانع در زمینه مولدسازی ظرفیتهای راکد، از برنامه محوری ما در سال مالی جدید خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با اشاره به وابستگی سازمان اقتصادی کوثر به بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: تقویت رفاه و آسایش خانواده معظم شهدا و ایثارگران، رسالت اصلی و محور برنامه های سازمان اقتصادی کوثر است. و این هلدینگ به عنوان یکی از مجموعه های تابعه این سازمان، بخشی از هزینه های مصوب در حوزه مسئولیت اجتماعی را در خدمت رسانی مستقیم به این عزیزان هزینه خواهد نمود.

    غلامی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر ویژه از حمایتهای دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خصوصاً در زمینه بهینه سازی چالشهای پیش رو، از حمایتها و همراهی سهامداران تشکر کرد.


    در این مجمع، پس از انجام موارد مندرج در دستور جلسه، اعضاء هیئت مدیره حقوقی این شرکت برای مدت دو سال به این شرح انتخاب شدند: سازمان اقتصادی کوثر، شرکت سرمايه‌گذاري آوا نوین (سهامي عام)، شرکت توسعه صنایع و معادن كوثر (سهامی عام)، شرکت توسعه مدیریت آوا نوین (سهامي عام)، شرکت نفت و گاز کوثر (سهامی خاص)، مؤسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر و شرکت سرمايه‌گذاري پاک اندیشان امین (سهامي خاص)

    همچنین روزنامه¬ کثیرالانتشار اطلاعات جهت درج آگهی¬های شرکت انتخاب شد.تقسیم سود به مبلغ 3،657،500 میلیون ريال (به ازاء هر سهم 1،330 ريال) بین سهامداران،س مصوبه دیگر این مجمع بود که حکایت از رشد 20.9 درصدی نسبت به سود پرداختی در سال گذشته دارد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید