مدیر روابط عمومی می تواند تعالی و توسعه سازمانی را تضمین کند - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    1 خرداد 1402
    اخبار
    247 بازدید

    نشست گرامیداشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، به منظور تجلیل از مسئولین روابط عمومی شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، نشست گرامیداشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور دکتر علیرضا یوزباشی معاون مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار رویش کوثر، مهندس ابراهیم غلامی نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، دکتر علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر سید شهاب سید محسنی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و مهندس محمد اذغاب معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اقتصادی کوثر در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

    دکتر علیرضا یوزباشی معاون مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در این نشست ضمن تبریک این روز به مدیران روابط عمومی حاضر در این نشست، گفت: اقدامات و زحمات مدیران محترم عامل، مدیران و پرسنل شرکتها به فعالیت شما وابسته است. هر مدیر روابط عمومی که بتواند با کاردانی، تخصص، سرعت و دقت، فعالیتها و دستاوردهای مجموعه خود را به تصویر بکشد، مسیر رشد، تعالی و توسعه سازمانی مجموعه خود را تضمین و هموار کرده است.

    وی با اشاره به ضرورت همکاری و همراهی ویژه مدیران محترم عامل با مسئولین روابط عمومی در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر، افزود: ضرورت دارد که رویکرد مدیران به روابط عمومی ها، به عنوان یک مشاورِ امین در حوزه ارتباطات و رسانه باشد تا آنها بتوانند اقدامات بزرگی که در آن شرکت صورت گرفته است را به شایستگی در رسانه ها منعکس کنند.

    دکتر یوزباشی با انتقاد از رویکرد برون سپاری در روابط عمومی ها، تصریح کرد: در ارزیابی شایستگی های مدیران در کانون ارزیابی سازمان، خصوصیتهایی مثل تعامل و برونگرایی برای مسئول روابط عمومی مورد تاکید است اما متاسفانه نوعی فرهنگ غلط باعث شده است که وظایف روابط عمومی در حد یک دفتر هماهنگی با رسانه‌ها تقلیل یابد و مدیر مربوطه نتواند در زمینه های تخصصی مثل خبرنویسی، گزارش نویسی، عکاسی و… ایفای نقش کند.

    مدیرعامل شرکت توسعه کسب و کار رویش کوثر، در ادامه به برگزاری دوره آموزشی با همکاری اداره کل روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر در دانشکده خبر خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: 120 ساعت آموزش تخصصی در زمینه تولید محتوا و با هدف توانمندسازی تخصصی کارکنان حوزه روابط عمومی در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر، از اقدمات موثر و دستاوردهای بزرگی بود که نتایج و اثرات مثبت آن به محسوس و قابل مشاهده است.

     

    در ابتدای این نشست، مهندس ابراهیم غلامی ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و همچنین سالروز میلاد کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: برخی از افراد بر این باور هستند که نظام اسلامی، در حوزه رسانه و ارتباطات کم‌کاری کرده و باعث شده است تا دشمن در این زمینه خصوصاً در فضای مجازی، پیشتاز باشد.  تفاوت بزرگ رسانه های داخلی با رسانه های خارج از کشور، تقید و التزام عملی به اخلاق اسلامی و حقوق انسانی افراد است.

    وی با اشاره به احکام الهی و توصیه های ائمه معصومین در این زمینه، افزود: علاوه بر نهی موکد از دروغگویی، شایعه پراکنی یا تهمت زدن در نقل رویدادها، حتی در زمینه انتشار اخبار منفی نیز محذوراتی بیان شده است.

    مهندس غلامی در بخشی دیگر از سخنان خود، تحولات اقتصادی و سودآوری، تحولات ساختاری و هوشمندسازی در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر را غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و تصریح کرد: نقش مدیران روابط عمومی در تشریح، توصیف و اطلاع رسانی صحیح و به موقع این دستاوردهای مهم، کتمان ناپذیر است.

    وی انتشار شایعات در خصوص کمبود برخی از ارزاق عمومی و کالاهای اساسی و دامن زدن و پررنگ کردن مشکلات در حوزه معیشت را ناشی از عدم خبررسانی دقیق و سریع دانست و گفت: به عنوان مجموعه ای اقتصادی که این بخش خصوصاً حوزه طیور تصمیم ساز و تصمیم گیر هستیم، لازم است تا برای آرامش فضای عمومی،  رفع معضلات و عبور از بحرانهای احتمالی، حوزه روابط عمومی را بیش از پیش جدی بگیریم.

    ابراهیم غلامی با بیان اینکه، دغدغه ها و مشغله کاری مدیران زیاد است و درگیری روزمره آنها در حوزه های اقتصادی، فرصت و مجالی برای این موارد فراهم نمی کند، تصریح کرد: وظیفه شماست تا به صورت مستمر، دقیق و سریع، اخبار و رخدادهای مثبت را به روابط عمومی هلدینگ اطلاع رسانی کنید تا بر اساس ضوابط و پروتکلهای موجود، نسبت به انعکاس شایسته آن اقدام شود.

    وی افزود: مدیران و مسئولان روابط عمومی کاردان، با تجربه، متخصص می تواند با به تصویر کشیدن دقیق و سریع عملکرد مجموعه و تشریح آن برای مخاطبین خصوصاً جامعه هدف، زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر مهیا کنند.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در پایان سخنان خود، ضمن تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیتها و پتانسیل فضای مجازی و بهره گیری از تکنولوژی های روز در زمینه تولید و نشر محتوا گفت: خدمت رسانی انجام شده به جامعه هدف در دوران یکساله اخیر و مسئولیت دکتر قاضی زاده هاشمی و دکتر فخاری، کم نظیر است. ضروری است با بیان این اقدامات و خدمات، علاوه بر امیدآفرینی در جامعه، با اخبار مغرضانه و نادرست نیز مقابله کنیم.

    در ادامه این نشست، دکتر علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک این روز به همه فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: معرفی شرکت، انسجام درون سازمانی و تعاملات خارجی بخش عمده وظایف روابط عمومی هاست.

    وی کارکنان حوزه روابط عمومی را مصداقی از سنگرسازان بی سنگر در عصر حاضر دانست و افزود: روابط عمومی با انتشار اخبار صحیح و دقیق از اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته و همچنین پاسخگویی به ابهامات، وظیفه دفاع از مدیران و سازمان متبوع خود را بر عهده دارد اما فرد یا مجموعه ای چنین وظیفه ای را در قبال روابط عمومی ها بر عهده ندارد و صرفاً خود او چنین وظیفه ای را نیز بر عهده دارد که این مصداقی از سنگرسازی و بی سنگر بودن است.

    دکتر رضازاده در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» اشاره کرد و تصریح کرد: اعلام دو مولفه فریضه و فوری در خصوص جهاد تبیین، نشان دهنده آن است که غیر از وجوب آن، در این زمینه فرصتی نداریم.

    مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، هزینه در حوزه روابط عمومی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: برای ما که میخواهیم به نفع مردم کار کنیم، ایده پردازی و تولید محتوای حرفه ای نیازمند تامین اعتبارات است. در دورانی که دشمن یا طرف مقابل ما با استفاده از پول کثیف، باعث اخلال در حوزه خدمت رسانی به مردم و مانع از رسیدن پیام صحیح به مردم می شود و این موضوع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر معیشت جامعه اثرگذار است، با استفاده از الگوهای سنتی و رویکردهای قدیمی نمی توان اقدامات اثرگذاری و مفیدی را انجام داد.

    وی با بیان اینکه«در هیچ دوره از عصر زندگی بشر، قدرت رسانه به اندازه امروز نبوده است، افزود: مبنای فعالیت شرکتهای بزرگ در دنیا، فعالیتهای رسانه ای است و بر این اساس، بخش کشاورزی نیز تحث تاثیر «قدرت رسانه» است و در پسِ انتشار هر خبری در این حوزه، ابتدا باید مضرات و فواید آن را جستجو کرد.

    دکتر علیرضا رضازاده در پایان سخنان خود، به نقش و اهمیت رسانه در فرهنگ سازی مصرف در جامعه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه رسانه یعنی فرهنگ سازی برای جلوگیری از ضایعات و پسماند مواد غذایی، فرهنگ سازی صرفه جویی و استفاده بهینه.

    وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر تامین امنیت ملی، بدون ابزار رسانه امکان پذیر باشد، تامین امنیت غذایی هم بدون ابزار رسانه امکان پذیر است.

    در ادامه این نشست، دکتر سید شهاب سید محسنی رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ضمن تقدیر از رویکرد و عنایت ویژه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به حوزه روابط عمومی گفت: چنین نگاهی ویژه و ناشی از حرفه ای گرایی در این بنگاه اقتصادی و مجموعه تولیدی، باعث می شود که روابط عمومی به جایگاه ویژه خود دست یابد و این مجموعه نیز به سازمانی پیشرو تبدیل شود.

    وی وظایف تبلیغاتی، ارتباطاتی و انتشاراتی را بخشی از وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: نظر سنجی از مخاطبان به طور اعم و در این مجموعه جامعه هدف به طور اخص، اطلاع یابی و مخاطب پژوهی از جمله اقدامات موثری است که مشروعیت سازمان را ارتقا می دهد.

    دکتر سید محسنی با اشاره به ضرورت نگاه به توسعه روابط عمومی و اهمیت جایگاه آن، تصریح کرد: تولید خبر و انتشار اخبار امیدآفرین و مثبت را باعث ایجاد شبکه ارتباطی در مجموعه ها می شود و این به معنی آن است که از کوچکترین رخدادها، تولید خبر داشته باشیم و توزان رسانه ای را برقرار کنیم.

    رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با اعلام اینکه «هنوز در زمینه تولید محتوا به سطح استاندارد نرسیده ایم» خاطر نشان کرد: رصد و پایش مستمر رسانه ها، تولید محتوای اثربخش، انجام فعالیتهای پژوهشی به منظور ارائه تصویر واقعی باعث همراه کردن فضای رسانه ای و در نهایت عامل مهمی در توسعه سازمانی است.

    در بخش پایانی این نشست، از مسئولین روابط عمومی شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، تقدیر و تجلیل شد.

     

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید