احداث بزرگترین گلخانه مدرن هیدروپونیک غرب کشور در اسلام آبادغرب - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    29 مهر 1402
    اخبار شرکت ها
    305 بازدید

    مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر گفت : بزرگترین گلخانه مدرن هیدروپونیک غرب کشور در شهرستان اسلام آبادغرب با استفاده از دانش روز دنیا توسط جوانان بومی منطقه در حال احداث است که در صورت حمایت دولت با پرداخت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی طی شش ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، مسعود وجدانی فرد افزود: بهره‌برداری کامل از مجتمع گلخانه‌ای کوثر این شهرستان، موجب توسعه کشاورزی استان، افزایش تولیدات بخش کشاورزی، رونق صادرات و ارز آوری و اشتغالزایی بالا در منطقه می‌شود.

    وی افزود: مجتمع گلخانه‌ای کوثر در حومه جنوبی شهرستان اسلام‌آبادغرب با هدف محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار ساخته می‌شود.

    وجدانی فرد تصریح کرد: با اجرایی شدن فاز اول مجتمع گلخانه‌ای کوثر اسلام‌آبادغرب به وسعت ١١ هکتار، سالانه بیش از ۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و روانه بازار خواهد شد.

    وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پروژه هزینه شده که ۴۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی بوده و ۶۰ میلیارد دیگر آن از منابع داخلی شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر تامین شده است.

    وجدانی فرد اظهارداشت: عملیات ساخت این مجتمع گلخانه‌ای در فاز اول با ۱۱ هکتار در دو فارم ۵/۵ هکتاری ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع مالی روند اجرا باشتاب بیشتری انجام می‌گیرد که میتوان شاهد اشتغال زایی خوبی در شهرستان بود.

    وی بیان داشت: تحریم، افزایش نرخ تورم، و افزایش قیمت متریال گلخانه‌ای از مهمترین دلایل روند کند اجرای این طرح بزرگ کشاورزی در سال‌های اخیر بوده است.

    مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر اضافه کرد: کمبود منابع آبی و وقوع خشکسالی بخش کشاورزی را باتهدید مواجه کرده و لازم است همه ما با استفاده از علوم و دانش مختلف روز دنیا در راستای حفاظت از منابع آب و تولید حداکثری برنامه ریزی نماییم و توسعه گلخانه‌ها یکی از راهکار‌های لازم برای سازش با این بحران است .

     

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید