اولین کارخانه جوجه کشی جنوب شرق کشور تاسیس شد - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    30 مهر 1402
    اخبار شرکت ها
    183 بازدید

    تجهیزات پروژه احداث کارخانه جوجه کشی در استان محروم سیستان و بلوچستان، با تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر آماده سازی و برای نصب در این مجموعه ارسال شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، احداث کارخانه جوجه کشی در استان سیستان و بلوچستان، با توجه به تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سطح این استان و استانهای همجوار از یک سو و اهمیت ارتقا امنیت غذایی در جنوب شرق کشور، یکی از نیازهای مهم و دارای اولویت در این منطقه محسوب می شود.

    افزایش هزینه های حمل و نقل جوجه یکروزه از شمال به جنوب کشور و درصد تلفات حمل و نقل به دلیل دوری مسافت، از مهم ترین چالش پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این استان پهناور و محروم بود که با تاسیس اولین کارخانه جوجه کشی در شهر زاهدان، دغدغه تولیدکنندگان برطرف شد.

    شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر به سفارش شرکت تعاونی ۱۱۱۹ ماکادام زاهدان توانست با احداث اولین کارخانه جوجه کشی در منطقه جنوب شرق کشور، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده و حفظ حاشیه سود برای تولید کنندگان، این چالش اقتصادی برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان را مرتفع و مطالبه دیرینه مرغداران این منطقه را محقق کند.

    گفتنی است، ظرفیت هر کارخانه برای ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ در سال پیش بینی شده است که با توجه به آمار مرغداری های استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار، این ظرفیت عملیاتی خواهد شد که نقش مهمی در تحقق تدبیر مقام معظم رهبری برای سال 1402 یعنی «رشد تولید و مهار تورم» خواهد داشت.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید