سه خبر خوب از شرکت اشراق - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    6 مرداد 1402
    اخبار شرکت ها
    243 بازدید

    به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق در این رویداد ضمن گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر از ظرفیت های مجموعه خویش برای افزایش تولید و هم افزایی وگسترش بازارهای صادراتی به منظور کمک به کاهش تورم سخن گفته اند که در پی می آید.

    دکتر ایوب لکی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق گفت: در راستای نیل به خودکفایی در تولید گوشت دام سنگین خبر داد: با استفاده از اسپرم های تعیین جنسیت شده بزودی شاهد تولد تعداد قابل توجهی گوساله ماده در این شرکت خواهیم بود. همچنین با بکارگیری بهترین نژادهای گوسفندی ماهانه بالغ بر ۴۰۰ راس بره آماده کشتار را روانه کشتارگاه ها می کنیم.

    وی در ادامه افزود: بیش از ۷۰ درصد هزینه فرآیند تولید در امور دام به بخش تامین نهاده های دامی مربوط می شود که اکثراً وارداتی است. لذا متخصصان این شرکت توانسته اند به یک ترکیب مناسب از علوفه با مقاومت بالا در برابر کم آبی و حتی شوری آب دست یابند که بخش عمده ای از علوفه دام های اشراق را تامین می کند.

    لکی در قسمت دیگری از گفتگو با بیان فعالیت های این شرکت در بخش باغبانی، زراعت، تولید دام سنگین و سبک ادامه داد: امسال در تولید جو مجموعه اشراق به یک رکورد تازه رسید و به عنوان کشاورز نمونه از طرف اداره جهاد کشاورزی ورامین معرفی شد. به علاوه به مدت ۶ ماه نیاز شرکت به جو برای تغذیه دام های سبک و سنگین شرکت اشراق تامین شد. همچنین ۲۰۰ هکتار باغ پسته اشراق پیوندزنی شد که پیش بینی می کنیم در ۲ سال آتی، سالانه حدود ۴۰۰ تن پسته خشک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود که سود قابل توجهی برای شرکت اشراق و بالطبع سازمان اقتصادی کوثر خواهد داشت.

    مقالات مرتبط

    اخبار شرکت ها
    بازدید مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کهگیلویه و بویر احمد از شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت دنا کوثر
    دکتر شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد و دکتر شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد، از شرکت پیشگامان کشاورزی ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید