خودکفایی ایران در تولید ماشین های جوجه کشی - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    9 بهمن 1402
    اخبار شرکت ها
    142 بازدید

    شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر ( کامیدکو ) که مفتخر به بومی سازی 100 درصدی تکنولوژی ماشین جوجه کشی هوشمند شده است ، در ماههای اخیر با افزایش  ظرفیت تولید خود به سالانه 400 دستگاه در سال ، ضمن خودکفایی کشور در این حوزه ، آمادگی کامل جهت صادرات این محصولات به کشورهای مختلف دنیا را دارد .

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، دکتر سید صاحب میرپناهی با بیان این مطلب افزود : اعتقاد ما این است هوش ایرانی توانایی دست یابی به هر علم و فناوری روز را دارد ، هر چقدر هم این فرآیندها پیچیده باشد با خودباوری و اعتماد به دانش مهندسان و پژوهشگران داخلی می توان نتایج بزرگی را حاصل نمود .

    وی تصریح کرد : اجرای موفقیت آمیز پروژه فتح خرمدشت که درصد هچ ماشین های تولید داخلی مدل KAMID  در مقایسه با نمونه خارجی آن 1.5 تا 2 درصد بیشتر می باشد یک تحول و انقلاب اساسی در صنعت مرغ و تخم مرغ کشور را نوید می دهد. همچنین رکورد هچ 94.6 درصدی در مرغ آرین نژاد ملی نیز از مهم ترین موفقیت های این ماشین در قیاس با سایر ماشین های موجود در دنیاست .

    میرپناهی با عنوان اینکه افزایش بازدهی و ضریب دقت ماشین های تولید کامیدکو موجب بالا رفتن سود تولید کنندگان و افزایش ظرفیت تولید در کشور می شود ، خاطرنشان کرد : با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن حوزه مرغ و تخم مرغ که کالاهای اساسی کشور را تامین می کند ، برنامه ریزی ما اجرای ماشین ها و تجهیزات نوین هوشمند در این صنعت علی الخصوص در زمینه حمل جوجه یک روزه می باشد که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با عنوان اینکه کامیدکو آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی در خصوص نوسازی ، بهینه سازی و هوشمندسازی سالن های جوجه کشی و مرغداری در سرتاسر کشور می باشد ، افزود : در حال مذاکره گسترده با مشتریان خارجی برای صادرات محصولات تولید ملی به بازارهای هدف در نقاط مختلف دنیا هستیم .

    دکتر میرپناهی با اشاره به اینکه با خودکفایی ایران در تولید این محصول سالانه از خروج بیش از 20 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند ، تصریح کرد : بطور عملی اثبات شده  نمونه داخلی ماشین جوجه کشی هوشمند به مراتب از نمونه های بلژیکی ، کانادایی ، انگلیسی و آمریکایی مقرون به صرفه تر و بر اساس نتایج به دست آمده از هچ کشت و صنعت ها و جوجه کشی هایی که از این محصول استفاده کرده اند ، نشان داده دارای کیفیت بالاتری نیزبوده و تولیدکنندگان داخلی دیگر به دنبال ماشین خارجی نیستند .

    وی در پایان تصریح نمود : مطالعه ، برنامه ریزی و بومی سازی تمامی قطعات دستگاه هوشمند صنعت جوجه کشی و مرغ و تخم مرغ اثبات کرده با سرمایه گذاری بر روی توانمندی های داخلی می توان نه تنها بازار کشور را از محصولات تولید خارج بی نیاز کرد ، بلکه با توجه به کیفیت بالا و فناوری روز تولیدات داخل ، دانش و تکنولوژِی ایرانی در معرض دید جهانیان قرار داد.

     

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی آخرین خبر

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید