بهینه سازی سیستم آبیاری در مزرعه سعدآباد شرکت اشراق - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    20 خرداد 1402
    اخبار شرکت ها
    195 بازدید

    در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و مقابله با بحران خشکسالی، سیستم آبیاری اراضی کشاورزی در مزرعه سعدآباد شرکت کشت و صنعت اشراق، اصلاح و بهینه سازی شد.
    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به نقل از شرکت کشت و صنعت اشراق، دکتر ایوب لکی مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: جلوگیری از اتلاف آب و بهره وری بیشتر از منابع آبی، باعث شده است تا میزان آب در دسترس این واحد کشاورزی تا دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در ادامه این فرایند، مشکلات مربوط به چاه های آب در مزرعه مذکور، مرتفع و میزان آب بیشتری در دسترس قرار بگیرد.
    مدیرعامل شرکت کشت و صنعت اشراق تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب آب این منطقه که برای کشت یونجه مناسب است، این فرایند می تواند منجر به ارتقاء راندمان تولید محصول یونجه در راستای تامین بخشی از نیازهای دامپروری شرکت کشت و صنعت اشراق شود.
    دکتر لکی با اشاره به اینکه این موضوع به عنوان عامل مهمی در کاهش بهای تمام شده محصولات دامی محسوب می شود، گفت: امید است این اقدام، گامی موثر در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری برای سال جاری یعنی شعار مهار تورم و رشد تولید و همچنین سیاستهای ده گانه ابلاغی از سوی سازمان اقتصادی کوثر در سال 1402 باشد.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید