برگزاری دومین نشست کمیته هوشمندسازی سازمان اقتصادی کوثر - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    31 اردیبهشت 1402
    اخبار اخبار شرکت ها
    270 بازدید

    دومین نشست تخصصی هوشمندسازی با حضور اعضای کارگروه هوشمندسازی سازمان اقتصادی کوثر و مهندس ابراهیم غلامی نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، دکتر پژمان امیدمقدمی مدیرکل دفتر هوشمندسازی و تحول اداری سازمان اقتصادی کوثر به ریاست دکتر روح الله رحمانی رئیس کارگروه هوشمندسازی سازمان اقتصادی کوثر در واحد چینه شرکت مرغ اجداد زربال و نیز شرکت کشت و صنعت شریف آباد برگزار شد.
    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، فرایند هوشمندسازی در واحد چینه شرکت مرغ اجداد زربال از سال گذشته آغاز شده بود اما در بحث ثبت ورود و خروج کالا همچنان با روش سنتی گذشته عمل می شد که در بازدید اعضای کارگروه هوشمندسازی این موضوع احصا و با دستور دکتر امید مقدمی مدیرکل هوشمدسازی و تحول سازمان اقتصادی کوثر مقرر شد از همان روز بازدید کار ثبت دیجیتال همزمان با ورود و خروج کالا در مجموعه انجام پذیرد.
    در ابتدای این نشست، مهندس سید رضا آل‌داود رئیس هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت اجداد زربال، ضمن اشاره به سوابق این شرکت به معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای آن پرداخت و گزارشی از به روزرسانی امکانات آزمایشگاهی و مشکلات پیش رو برای توسعه و به روزآوری امکانات در مسیر هوشمندسازی در این مجموعه ارائه کرد.
    وی گفت: کاهش ضریب تبدیل تا ۱.۶۷ و دریافت جایزه تعالی و پیشرفت، به دلیل توجه ویژه به پیشرفت‌های فناورانه و انتخاب نژاد مناسب بوده است.
    آل داود افزود: بحث توسعه‌ای شرکت بیشتر در بخش مادری و گوشتی در شمال کشور دنبال می‌شود و تا سال ۱۴۰۵ هدف گذاری تولید ۲۰٪ مرغ کشور در کل مجموعه سازمان اقتصادی کوثر انجام شده است که شرکت اجداد زربال در این میان نقش مهمی را بر عهده دارد.
    در بخش دیگری از این نشست، اعضای کمیته هوشمند سازی ضمن بازدید از قسمتهای مختلف شرکت چینه، در خصوص چالشهای هوشمندسازی این شرکت به بحث و تبادل نظر پرداختند.


    در ادامه، اعضای کمیته هوشمند سازی سازمان اقتصادی کوثر در شرکت کشت و صنعت شریف آباد حضور یافتند و ضمن نشست با مهندس داود ماندگار سرپرست این شرکت و سایر مدیران ستادی آن، از بخشهای مختلف این مجموعه بازدید کردند.
    مهندس داود ماندگار سرپرست شرکت کشت و صنعت شریف آباد در ابتدای سخنان خود، ضمن خیر مقدم به مهمانان به ارائه توضیحاتی در خصوص بخشهای مختلف این شرکت خصوصاً حوزه دام و زراعت پرداخت و با اشاره به همت کارکنان این شرکت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گزارشی از آنچه در مسیر تحقق بخشی به این شعار در دست اقدام دارند ارائه داد.
    وی در ادامه به سیر صعودی ارزش سهم این شرکت در بورس و همچنین افزایش راندمان تولید و کاهش ریسک اشاره کرد و ظرفیتهای توسعه‌ای این شرکت و موانع دستیابی به آن را تشریح کرد و به سوالات تخصصی اعضای کارگروه در حوزه های مرتبط پاسخ داد.
    داود ماندگار در ادامه، آمادگی مجموعه را جهت فراهم نمودن اهداف کمیته هوشمند سازی اعلام کرد و افزود: هدف و رسالت اصلی ما ایجاد بستری مناسب جهت نیل به اهداف اصلی که رسیدن به سود حداکثری و در نهایت خدمت رسانی بهتر و رضایت خانواده های معظم شاهد است که امیدواریم و با هم افزایی و همگرایی بیشتر، این اهداف مهم محقق شود.


    در بخش دیگری از دومین نشست تخصصی کارگروه هوشمندسازی سازمان اقتصادی کوثر، مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نیز با ارائه گزارش عملکرد دو واحد چینه و کشت و صنعت شریف آباد به ارائه برنامه‌های راهبردی برای توسعه این دو شرکت و نیز کمک به رشد تولید پرداخت و گفت: در مسیر تحول آفرینی در صنعت کشاورزی نیاز به هوشمندسازی بیش از گذشته احساس می‌شود و برای تحقق این امر ضروری از مصوبات سازمان پیروی و امور را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
    لازم به ذکر است مقرر شد اعضای کارگروه هوشمندسازی با هدف احصای موضوعات و چالش‌های موجود در واحدهای زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر علاوه بر بازدید از شرکت‌های زیرمجموعه نسبت به برگزاری نشست های تخصصی شامل حوزه های آی تی(It)، خوراک دام؛ اتوماسیون تولید و حسابرسی و حسابداری اقدام نمایند.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید