بازدید معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    23 مرداد 1403
    اخبار
    76 بازدید

    با هدف بررسی مشکلات و ظرفیت های کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیر کل سرمایه گذاری استانداری ، اعضای اتاق اصناف و اتحادیه صنف خبازان مرکز استان از روند فعالیت ، عملیات بهسازی و بازسازی این مجتمع تولیدی بازدید به عمل آوردند .

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، سید احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت : ما یک برنامه جامع در حوزه واحدهای اقتتصادی داریم که بخشی از بنگاههای اقتصادی ما نیاز به بازدید ، بررسی میدانی و حمایت دارندو طرح های بزرگی در حوزه ایجادی داریم که بخشی از انها در حوزه راه اندازی و افزایش ظرفیت است نهایتا طیف گسترده ای در واحدهای اقتصدی و صنعتی در حال اجرا داریم .

    عسکری ادامه داد : کارخانه آرد نشاسته گلوکز یاسوج سابقه آن به قریب ۳۰ سال قبل باز می گردد که در طول زمان به جهت فرسودگی خطوط ، ظرفیت تولید بسیار پایین تر از ظرفیت اسمی واقع شده بود و عملا شرایط را به سمتی می برد که شاید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود و به لحاظ اداری هم قادر به اجرای تعهدات خود نبود .

    وی ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های اقای حسینیان مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا بیان کرد : خوشبختانه با حضور جناب حسینیان و تیم فنی، برنامه ریزی برای اصلاح ، احیاء و یا بازسازی خطوط انجام شد که سرجمع این اقداماتی صورت گرفته ظرفیت تقریبا ۴۸ درصدی عملی را به حدود ۸۰ تا ۹۰ درصدی ارتقا ظرفیت می دهد تا هم پاسخگوی به تعهدات و هم لحاظ اقتصادی به نحوی که درامدها پاسخگوی هزینه ها باشد جامع عمل بپوشاند .

    معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص هدف از این بازدید توضیح داد : کسی که مشغول به کار است نیاز به نقویت انگیزه، همدلی و همراهی دارد امروز بازدید از فرایند ساخت ،احیا و بازسازی کارخانه داشتیم به این دلیل که هم اطلاعات خود را بالا ببریم و اگر مشکلاتی در فرایند اصلاح و بازسازی هست با پیشنهاد مدیرعامل و تیم فنی گامهایی جهت برداشتن موانع تولید از مسیر این بنگاه اقنصادی بسیار مهم برداریم .

    عسکری اضافه کرد:  آقای حسینیان مدیر عامل شرکت علیرغم مشکلات مالی فعلا با احساس مسئولیت و بدون هرگونه کمک مالی از بیرون اقدامات بازسازی را شروع کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد تا کارخانه بتواند همچنان تولید و ادامه فعالیت داشته باشد.

    احسان عسکری در پاسخ به امکان همکاری استانداری با کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج ، پاسخ داد :استانداری در چهارچوب ظرفیت های قانونی بایستی وارد کار شود و چون از محل بودجه محدود استانداری اقدامی نمی تواند انجام دهد اما ظرفیت هایی در قانون پیش بینی می شود و ما این بررسی را انجام می دهیم که از محل بودجه سال ۱۴۰۳ می توانبم کمکی به ارد و نشاسته داشته باشیم و من چون نمی توانم الان پاسخ قاطعی به شما دهم اما قول می دهم که تلاش کنیم ظرفیت هایی را پیدا و کمک کنیم .

    مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با توجه به عمر ۳۰ ساله کارخانه و مستهلک بودن برخی از قطعات و تاسیسات لازم دیدیم برای احیاء بازسازی و توانمد سازی کارخانه اقداماتی انجام دهیم .

    رضا حسینیان بیان کرد : برخی از تاسیسات با عمر بیش از ۳۰ سال مستهلک و در حال خروج از خدمات بودند که با همکاری تیم فنی تصمیم به بهبود شرایط تا حد امکان گرفته شد .

    حسینان در ادامه به مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و افزود : در سفر اول رئیس جمهور شهید به استان مقرر شد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان و در سفر دوم هم ۱۰۷ میلیارد تومان به شرح ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت نفت و ۵۷ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت رفع موانع به کارخانه کمک شود که در صورت تخصص و پرداخت هر مبلغ در موعد مقرر شاهد احیا ، بازسازی و راه اندازی همه واحدهای و اشتغال تعداد زیادی از جوانان و افراد جویای کار بل تحصیلات و تخصص های مختلف خواهیم بود

    وی عنوان کرد : علیرغم پی گیری های مکرر کارخانه از طریق مراجعه حضوری ، تماس تلفنی ، مکاتبات اداری با جناب آقای شاهینی تاکنون هیچ اقدام مثبتی در خصوص تعیین تکلیف مبلغ اعلام شده صورت نگرفته است و حتی مدیر محترم سازمان مدیریت با وجود ارسال چند دعوت نامه جهت بازدید از کارخانه جواب مشخص از ایشان دریافت نشد.

    در پایان، عسکری در خصوص برخی مشکلات کارخانه از جمله موضوع مطالبات جدید برخی دستگاه های خدمات رسان و همچنین تامین بخشی از نفدینگی مالی موردنیاز کارخانه برای طرح در جلسات ستاد تسهیل و کمیته رفع موانع تولید استان اعلام آمادگی کرد.

    آقایی رئیس اتحادیه صنف خبازان بویراحمد در این جلسه اظهار داشت :  از زمان حضور آقای حسینیان شاهد بهبود کیفیت آرد و رضایتمندی نانوایان هستیم در حالیکه  پیش از این  بیشترین نارضایتی و اعتراض را نسبت به کیفیت آرد استان داشتیم و آرد تولیدی فعلی این کارخانه بصورت کامل توسط واحدهای خبازی استان خرید و جذب‌ می شود.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید