«مرغک» نظیری در خاورمیانه ندارد - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    20 تیر 1403
    اخبار
    96 بازدید

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از فارم شرکت مرغک بازدید کرد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، دکتر محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همراه با مدیران کل ستادی این معاونت و همچنین مسئولین و مقامات استان قزوین از بخش های مختلف تولید جوجه و تخم مرغ شرکت مرغک بازدید کردند.

    در این بازدید که مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و جمعی از مدیران این هلدینگ نیز حضور داشتند، دکتر محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جمع مدیران و مسئولین ستادی و استانی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیتهای شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در همراهی با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی کشور، گفت: وظیفه ما رفع موانع و حل مشکلات مجموعه های تولید و رصد نیازهای آنها و برنامه ریزی برای تسهیل گری در این حوزه است تا تولید کنندگان با اطمینان و امنیت خاطر فعالیت کنند.

    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دوسال گذشته در زمینه تثبیت تولید، پوشش نیاز داخل و افزایش صادرات، افزود: نگاه به صادرات باعث خروج تولید از بن بست می شود اما لازم است تا با برنامه ریزی دقیق، مازاد تولید و سرریز نیاز داخلی کشور، صادر شود.

    دکتر حسن نژاد، نوسان قیمتها را آسیب زا ترین عامل در حوزه تولید دانست و تصریح کرد: تکرار نوسانات باعث نگرانی بنگاههای اقتصادی و تولیدکنندگان است که لازم است تا با همراهی یکدیگر، این نوسانات را به حداقل برسانیم.

    وی ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات شرکت مرغک در زمینه افزایش اجداد مادری و پولت، گفت: ظرفیت این شرکت، بیشتر از نیاز کشور است که لازم است زمینه های لازم برای صادرات محصولات آن مهیا شود.

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 135 هزار تن تخم مرغ صادر شده است، افزود: تخم مرغ در سال گذشته کمترین نوسان را داشته است و با توجه به حساسیت ویژه ای که در بازار مصرف دارد، لازم است تا هلدینگ کشاورزی کوثر با قدرت و توان بیشتری در این بخش نقش خود را ایفا کند.

    مهندس ابراهیم غلامی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، نیز در این نشست خیر مقدم به دکتر حسن نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولین و همچنین تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: برنامه ریزی و سیاستگذاری برای ارتقا امنیت غذایی کشور و تلاش برای خودکفایی در زمینه محصولات اساسی از مهمترین وظایف این هلدینگ است که در چهارچوب راهبردهای و سیاستهای کلی مقام معظم رهبری، نقش حاکمیتی خود را خصوصاً در مقاطع حساس و بزنگاه ها ایفا می کند

    وی با اشاره به وظیفه این مجموعه در حمایت و کمک به دولت در زمینه کنترل قیمتها از طریق تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا، افزود: این نقش و وظیفه مهم، جایگاه این هلدینگ را بعنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی از سایرین متمایز کرده است.

    غلامی در ادامه، سهامداران این مجموعه را یکی از بهترین بندگان خدا دانست و تصریح کرد: علاوه بر انتفاع عموم مردم از خدمات و اقدامات هلدینگ کشاورزی کوثر، سود حاصل از فعالیتهای ما، به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تعلق می گیرد که این موضوع، دقت نظر و حساسیت کار را دوچندان می کند تا ریل گذاری فعالیتها به صورتی باشد که سهامدار متضرر نشود و از سوی دیگر نیز امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از مهمترین مولفه های امنیت ملی، تامین شود.

    در ابتدای این نشست، دکتر کامران طهماسبی مدیرعامل شرکت مرغک ضمن خیر مقدم به میهمانان گرامی و اشاره به سابقه 37 فعالیت این شرکت گفت: سیستمهای هوشمند و مدرن موجود در مجموعه مرغک مطابق با استانداردهای روز دنیاست که نظیر آن در کشور و خاورمیانه وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه «مرغک تنها کارخانه ای در کشور است که توانسته رتبه A+ را دریافت کند» افزود: ظرفیت شرکت مرغک برای تولید سالانه 40 میلیون قطعه جوجه، می تواند به تنهایی نیاز کشور در زمینه جوجه یکروزه را مرتفع کند.

    طهماسبی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایتها و راهبری مجموعه هلدینگ کشاورزی، تصریح کرد: شرکت مرغک در ایران و همچنین کشورهای ژاپن و کره جنوبی در کل دنیا واردات مرغ اجداد دارند و این نشاندهنده پتانسیل عظیم این شرکت در زمینه تقویت امنیت غذایی و خودکفایی کشور است.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید