بررسی مشکلات کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با حضور معاون اقتصادی استاندار - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    14 مهر 1403
    اخبار اخبار شرکت ها
    35 بازدید

    سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در محل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا- کارخانه آرد و نشاسته یاسوج  – برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان و سایر مدیران کل استانی تشکیل شده بود، رضا حسینیان مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی صنعت کوثر دنا ضمن خیرمقدم به میهمانان، گزارشی از مشکلات و معضلات این واحد صنعتی ارائه داد.

    وی با بیان اینکه «مشکلات زیادی با مساعدت دکتر عسکری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همکاری سایر مدیران ادارات و سازمان های استانی مرتفع شده است» افزود: بحث اصلاح سند یک هکتار از زمینهای کارخانه آرد و نشاسته که هم اکنون در سند کارخانه قند یاسوج درج شده است ، مشکل بدهی و جرائم مالیات مربوط به سال‌های گذشته ، ما به تفاوت هزینه برق اعلام شده سال‌جاری، عوارض سنگین ساختمانی شهرداری از مشکلات فعلی این واحد صنعتی است  که باید حل و فصل شود.

    حسینیان ضمن تقدیر از مساعدت اکثریت سازمانها و نهادها و ادارات این استان با کارخانه آرد و نشاسته یاسوج، گفت: سازمان آب منطقه ای، اداره کل امور مالیاتی، اداره غله و شهرداری یاسوج نهایت مساعدت را با این واحد صنعتی داشته اند اما اینکه شرکت توزیع نیروی برق بدون هماهنگی و اعلام قبلی دو بار اقدام به قطع برق کارخانه آرد و نشاسته یاسوج کرده است و در این ارتباط خسارت های زیادی به این واحد تولیدی وارد شده است، اصلا قابل توجیه نیست .

    مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا با انتقاد از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواستار تعیین تکلیف اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهور شهید بi ویژه 500  میلیارد ریال سهم سازمان برنامه و بودجه استان و 600 میلیارد ریال سهم مسئولیت های اجتماعی شرکت نفت شد.

    در ادامه این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام اینکه «با همه ظرفیت و اختیارات قانونی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستیم و از آنها حمایت می کنیم» افزود: از تمام مشکلات و جزئیات این مجموعه اطلاع کامل دارم و از زمان حضور آقای حسینیان با توجه به تجربه و تخصص ایشان و تلاش و پیگیری‌ها، شاهد بهبود شرایط و رشد تولید در این مجموعه هستیم.

    پس از بحث و بررسی مشکلات کارخانه آرد و نشاسته یاسوج، بر اساس مصوبات این کارگروه، مقرر شد که با توجه به شرایط فعلی کارخانه و بخشنامه های امور مالیاتی، با استفاده از همه ظرفیت های قانونی و اختیارات مربوطه همه جرایم بخشیده شود و شرکت توزیع نیروی برق نیز حق قطع برق کارخانه بدون هماهنگی را نخواهد داشت و مانده بدهی نیز طی 10 ماه پرداخت خواهد شد.

    در پایان مقرر شد جهت تامین نقدینگی، کمک به بازسازی و تامین مواد اولیه کارخانه آرد و نشاسته یاسوج، هماهنگی لازم از سوی استانداری با یکی از بانکهای عامل جهت تخصیص تسهیلات به عمل آید

     

    منبع: روابط عمومی شرکت پیشگامان کشاورزی و صنعت کوثر دنا

    مقالات مرتبط

    اخبار
    تعطیل نشد!
    علی رغم اعلام سخنگوی محترم دولت در خصوص تعطیلی ادارات، نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی، مدیران و کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر ...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید