اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای ساماندهی صنعت طیور - شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

    آخرین اخبار

    8 شهریور 1403
    اخبار
    118 بازدید

    نشست هم اندیشی و بررسی ساختار صنعت طیور کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و معاون اقتصادی این مجموعه در هلدینگ کشاورزی کوثر  برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این نشست ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید، گفت: بنا داریم در حوزه امنیت غذایی کشور، نقش موثر و فعالی را داشته باشیم و مقیاس اثرگذاری را بزرگتر کنیم اما به هیچ عنوان نمی خواهیم که جای تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی را بگیریم یا جای دولت بنشینیم و سیاستگذاری و اجرا را در دست بگیریم.

    وی با اشاره به اینکه 60 درصد از پروتئین مردم از گوشت مرغ تامین می شود، افزود: افزایش سرانه مصرف و تسهیل دسترسی عموم مردم به آن، از مهمترین اهداف و برنامه های مد نظر بنیاد مستضعفان است.

    دهقان با بیان اینکه «نوسان گیری از بازار و ثبات بخشی به آن و همچنین حذف واسطه گری و سوادگری از طریق ایجاد زنجیره تولید امکان پذیر است» تصریح کرد: بررسی تجربه موفق سایر کشورها، استفاده از فناوری و دانش روز، عوامل مهمی در ساماندهی و سازماندهی این صنعت است.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش موثر تشکل های صنفی در این فرایند، خاطر نشان کرد: رفع موانع جاری، تامین نقدینگی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه تولید و ارتقا استانداردهای صنعت طیور جز با نقش آفرینی، همراهی و هم افزایی اتحادیه های تخصصی این صنعت به عنوان بزرگترین تاثیر گذار در این پروسه، میسر نیست.

    دکتر حسین دهقان ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با فعالان صنعت طیور در زمینه مدیریت تولید حداقل 20 درصد از مصرف گوشت مرغ کشور، افزود: تامین جوجه و نهاده ها، ایجاد صندوق حمایت به منظور تامین نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان می تواند بخشی از این طرح باشد که با همفکری و همراهی شما، این مدل را ایجاد کرده و توسعه دهیم.

    در ابتدای این نشست دکتر روح اله زحمت کش مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور میهمانان خصوصاً ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به برخی از مشکلات حوزه پرورش جوجه یک روزه و تامین گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: اصلاح فرایندهای جاری در ساختار تولیدی صنعت طیور، جز با هم اندیشی و هم افزایی امکان پذیر نیست.

    وی با اشاره به ضرورت ثبات بخشی در صنعت طیور، مدیریت التهابات در بازار را از طریق ایجاد ساختار تولید امکان پذیر دانست و افزود: ایجاد حلقه واسط در این ساختار به منظور تامین جوجه یک روزه و مواد اولیه، می تواند یکی از موثرترین راهکارها در پایداری تولید و تقویت امنیت غذایی کشور باشد.

    در این نشست که با حضور مسئولین و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی و تشکل های صنعت طیور، جمعی از پیشکسوتان و تولیدکنندگان استانی و شهرستانی برگزار شده بود، حاضران ضمن تشریح وضع موجود، موانع جاری، مشکلات و معضلات در این حوزه، نظرات خود در این زمینه ارائه کردند و پیشنهادات خود را نیز تشریح نمودند.

    دکتر دهقان در پایان این نشست، در بخش‌ها و واحدهای مختلف هلدینگ کشاورزی کوثر حضور یافت و ضمن گفتگوی صمیمانه با پرسنل، از نزدیک در جریان فعالیتها و اقدامات کارکنان این مجموعه قرار گرفت.

    مقالات مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    • راه های ارتباطی با ما
      آماده پاسخگویی به شما هستیم
    • ارسال ایمیل

      ارسال ایمیل برای ما

      پیام خود را ارسال بفرمایید